26 Şubat 2015 Perşembe

Beden Eğitimi( basketbol pas,top sürme ve atış çalışmaları)



BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI

DERS
BEDEN EĞİTİMİ

SINIF
8

SÜRE
40+40 Dakika                    

ÖĞRENME ALANI        
A. Hareket Yetkinliği
B. Aktif ve Sağlıklı Yaşam

ALT ÖĞRENME ALANI
- Hareket becerileri
- Hareket kavramları, ilkeleri ve ilgili yaşam becerileri
- Düzenli fiziksel aktivite


TEMEL BECERİLER

Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi

KAZANIMLAR

A.8.1. Çeşitli sporlara ve etkinliklere özgü hareket becerilerini geliştirir.
A.8.5. Spor dallarına özgü kavramları açıklar.
B.8.3. Fiziksel etkinlik düzeyini korumak için kullandığı motivasyon yöntemlerinin etkilerini kavrar.

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.

KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
Spor giysileri, basketbol topu, huni, yelek vb.

DERS ALANI:
Okul Bahçesi

GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
İlk Yardım Çantası

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

 Dikkati Çekme



 Güdüleme




 Gözden Geçirme




 Derse Geçiş



- Selamlaşma
- Kılık – kıyafet kontrolünün yapılması.
- Genel yada özel ısınma hareketlerinin yapılması.
H  ‘Basketbol’da paslaşıyorum ve top sürüyorum, şut atıyorum’: U düzeninde sıralanan öğrencilere basketbolda kullanılan pas çeşitleri sorulur.
2. Çift el ve tek elle yapılan pas çeşitlerinden birkaçını öğrencilerden göstermeleri istenir.
3. Öğrencilerin iki gruba ayrılarak, 3-4 metre mesafede karşılıklı olarak derin kolda sıralanmaları sağlanır. (Şekil 1)
Şekil 1: Pas çalışma düzeni
4.  Çift elle pas çalışması yaptırılır: Göğüsten pas, yerden pas, alttan pas, baş üstü pas ve yüksek yan pas.
5.  Temel duruş içinde topunu tuttuktan sonra pasını veren öğrenci kendi grubunun ardına soldan koşarak geçer.
6.  Alıştırma 5, aynı diziliş içinde, pasını veren öğrenci pas attığı grubun sonuna soldan koşarak geçme şeklinde yaptırılır. Çalışmalarda öğrenciler gözlemlenir ve yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır.
7. Tek elle pas çalışması yaptırılır: Tek el pas, tek el alttan pas, çengel pas.
8.  Aynı diziliş formunda tek elle pas çalışmasına, pas verdikten sonra önce kendi grubunun ardına soldan, daha sonra da, pas verdiği grubun ardına soldan geçerek devam edilir.
9. Top sayısına göre öğrencilerin üçgen dizilişteki yerlerini almaları sağlanır.
10. Üçgen dizilişte öğrencilerden istedikleri pas çeşidini kullanmaları istenir. Pas veren oyuncu topunu arkasından takip ederek pas verdiği grubun arkasına soldan koşar. Çalışma saat yönünde yaptırılır. Çalışmalarda öğrenciler gözlemlenir ve yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır.

 Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)



 Grupla Öğrenme Etkinlikleri 



   (Proje, gezi, gözlem vb.)
 Özet

11.  Öğrenciler ikişerli olarak eşleştirilirler. Eşleşen öğrencilere, tam saha boyunca göğüs pası yaparak yarışma yaptırılır. Her eşli gruba zaman tutulur. Kurallar; gidiş ve dönüş olmak üzere eşler, en az yirmi beş kez göğüs pas yapmak zorundadır. (şekil 2)



Şekil 2: Slalom top sürme yarışı
12. Top sayısına göre öğrencilerin gruplara ayrılmaları ve grupların daire şeklinde sıralanmaları sağlanır. Gruplarda karşılıklı olarak durarak şut atma çalışması yaptırılır.
13.  Gruplarda sıçrayarak şut atma çalışması yaptırılır. Öğrenciler gözlemlenerek yapılan yanlışların düzeltilmesi istenir.
14.  Öğrencilerin iki gruba ayrılması sağlanır. Her iki pota da kullanılmak üzere, grupların pota önünde birerli derin kolda sıralanması istenir. (Şekil 1)

Şekil 1: Durarak ve sıçrayarak atış çalışması
15.  Öğrencilere durarak şut atma çalışması yaptırılır. Şutunu atan öğrenci pota altına girer ve kendisinden sonra şut atan arkadaşının topunu sıradaki arkadaşına vererek grubun arkasına geçer.
16. Aynı dizilişte çengel atış çalışması yaptırılır.
17.  Aynı düzendeki çalışmaya sıçrayarak şut atma şeklinde devam edilir.
18.  Sıçrayarak şut atışları, aynı grup dizilişinde, değişik mesafelerden atışlarla sürdürülür. Birkaç adım top sürme yapılabilir.
19.  Orta sahada ikili gruplar oluşturulur ve eşler, pota yönünde kendilerinden istenilen pas çeşidini yaparak ilerler, eşlerden biri stop sonrası sıçrayarak atışını yapar.
20.  Alıştırma 8, diğer eşlerin de atış yapmasıyla devam eder ve yeterince tekrar edilir.
 Değerlendirme
ü  Basketbol oyun kurallarıyla ilgili sorular sorulur.
ü   Öğrenilen pasların hangi zamanlarda kullanıldığına bakılır.
ü   Temel pas ve göğüs pasta vücudun aldığı pozisyonlar sorulur.

                               
                                                                                                                                           Kullanilan materyaller:tahta,raptiye,basketbol topu,tel ve pet bardak 
tolam maliyeti. 15 tl.dir
                                                                                       Sezen Özer ÖZDEMİR

                                                                                     Beden Eğitimi Öğretmeni
                                                                                     
Okul no:148016537

1 yorum:

  1. How to get to MGM National Harbor in New Orleans
    Directions to MGM National Harbor (MGM National Harbor) with public transportation. The following transit lines have routes 양주 출장샵 that pass 용인 출장샵 near 정읍 출장마사지 MGM National ‎What is 당진 출장마사지 MGM National Harbor? · ‎MGM National Harbor Map · 남원 출장안마 ‎Hotel Map · ‎MGM

    YanıtlaSil